zaterdag 4 oktober 2014

Druk druk druk

Ik vind dat ik af en toe ook maar eens in het Nederlands moet schrijven.

Tot nu toe hou ik hier ietwat onregelmatig een blog bij in het Engels, en daar heb ik lol in, maar ik bots er soms op dat het erg knullig is om in het Engels te schrijven over een leven dat zich meestal in het Nederlands afspeelt. Dat valt vooral op als je het met vrienden over die blog hebt. Terwijl je zit uit te leggen dat Engels meer synoniemen heeft en zo. En dat je denkt. Los het dan anders op. Leer in je eigen taal schrijven.

Ziehier! Ik ben vertrokken in het Nederlands.

Trouwe volgers van mijn Engelstalige blog (alle één) hebben gemerkt dat het even geleden is dat ik nog een berichtje heb geschreven daar. Dat komt omdat ik het karakter niet heb om mijn voornemens hard te maken. Zoals ik daar heel uitgebreid beschrijf. En ook een beetje omdat er redelijk veel afleiding was. In de vorm van werk. Dus dat is dan goed nieuws.

Voor het eerst in mijn leven was ik blij toen ik gebeld werd voor een rolletje in een soap. Vroeger -toen ik nog last had van een ziekte die "toneelschool" heet- voelde ik me haast beledigd als ik voor een soap gevraagd werd. Nu kan ik enkel vaststellen dat ik erg blij werd toen ze het me vroegen. Zeker toen ik hoorde dat het was om een junkie te spelen. Dat is leuk. Als je dan toch in een soap speelt, dan liefst iets een beetje geks. Zo heb je er -naast uiteraard een inkomen- ook nog wat acteerplezier aan.

Bovendien vroegen een paar vrienden-acteurs en muzikanten die samen een voorstelling hadden gemaakt aan mij of ik de techniek wilde doen van hun voorstelling. En dat vond ik ook erg leuk, en een hele eer. Het was ook erg fijn om samen met hun over de voorstelling na te denken, en hen af en toe wat feedback te geven.

Ik ben ook nog twee keer gevraagd om een dj-setje te draaien. Nog meer plezierig werk, enige nadeel is dat het twee keer op dezelfde avond is. Maar bon. Ik heb kunnen regelen dat ik op de 2 plekken kan draaien, dus dat is ook fijn.

En dan ga ik ook nog eens een vriend die normaal de techniek doet in een openluchtbar hier in Antwerpen twee avonden vervangen om de technische boel te regelen van een voetbaluitzending daar, en een plaatje voor- en achteraf te draaien.

En dan zitten er nòg leuke dingen in de pijplijn, waar ik nog niks over wil vertellen hier.

Ik heb niks te klagen.

Nu alleen nog een beetje meer bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten